Logforum. 2011. 7(2), artykuł 2, 17-26;
ROLA NADZORUJąCEGO W PROGRAMACH SZKOLENIOWYCH JAKO MENADŬERA PROGRAMU NAUCZANIA
Muhammad Madi Bin Abdullah1, Mas Bambang Baroto1, Azman Ismail2, Huam Hon Tat1
1University Technology Malaysia,
2National Defence University of Malaysia, Kuala Lumpur, Malaysia
Zgodnie z literaturą dotycząca zagadnień szkoleniowych, rola nadzorującego w programach szkoleniowych składa się z dwóch głównych elementów: wsparcie nadzorującego i komunikacji nadzorującego. Umiejętność efektywnego wypełniania obu tych elementów przez prowadzących szkolenie może zwiększyć motywację pracowników do nauki. Charakter tej wzajemnej zależności jest interesujący, ale na rolę nadzorującego jako przewidywalnej zmiennej w modelach programu szkoleniowego jest kładziony zwykle mniejszy nacisk. Z tego powodu przeprowadzono badania w celu określenia wpływu roli nadzorującego w programach szkoleniowych na motywację do nauki. Posłużono się ankietą przeprowadzoną wśród 152 pracowników pozaakademickich, którzy pracowali w technicznej uczelni publicznej w Malezji. Wyniki analizy regresji wykazały, że wsparcie nadzorującego i komunikacji nadzorującego są istotnie związane z motywacją do nauki. Wyniki statystyczne wykazały, że rola nadzorującego w programach szkoleniowych jest ważnym predykatorem motywacji do nauki w próbie organizacyjnej. Przedstawiono dyskusję oraz wnioski tych badań.
Słowa kluczowe: rola nadzorującego w programach szkoleniowych, motywacji do nauki, Malezja
Adobe Acrobat
Abstract in English.
Zusammenfassung in Deutsch.
MLA | Abdullah, Muhammad Madi Bin, et al. "Supervisor\'s role in training programs as a manager of learning program." Logforum 7.2 (2011): 2. |
APA | Muhammad Madi Bin Abdullah, Mas Bambang Baroto, Azman Ismail, Huam Hon Tat (2011). Supervisor\'s role in training programs as a manager of learning program. Logforum 7 (2), 2. |
ISO 690 | ABDULLAH, Muhammad Madi Bin, et al. Supervisor\'s role in training programs as a manager of learning program. Logforum, 2011, 7.2: 2. |